5. ОСВІТНЯ СТРАТЕГІЯ
5.1. Головний стратегічний напрям розвитку освіти лежить в площині
вирішення проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації
цього процесу
5.2. Цільові орієнтації освітнього процесу спрямовані на впровадження таких
технологічних парадигм, як
· технологія саморозвитку особистості
· технологія розвивального навчання
· технологія навчання як дослідження
· проектна технологія
· нові інформаційні технології навчання
· інтерактивна технологія
· сугестивна технологія
· технологія колективного творчого виховання
· технологія «створення ситуації успіху»
5.3. Пріоритетний вибір стратегії розвитку передбачає розвиток
особистісного потенціалу учня, його самоактуалізацію
5.4.Основні принципи педагогічної інноваційної діяльності:
· співпраця вчителя та учня
· діалогізація навчально-виховного процесу
· творчий характер діяльності вчителя та учня
· надання учневі необхідної свободи для прийняття самостійних рішень
5.5.Основні завдання гімназії в рамках реалізації освітньої стратегії:
· забезпечення інтелектуальної творчої діяльності вчителів та учнів в умовах профільного навчання
· оновлення навчально-виховного процесу шляхом впровадження перспективних освітніх технологій
· формування та розвиток пізнавальних інтересів учнів
· створення умов для самореалізації, саморозвитку, самовдосконалення
· надання допомоги учневі у самовизначеності, його ставленні до оточуючого середовища, в його майбутній професійній діяльності
· підтримка дитини у становленні її особистості, культурної ідентифікації, соціалізації
· формування особистісних рис громадянина України, який є носієм духовної культури народу, його національної самобутності
· формування особистості економічно грамотної, підприємливої, з почуттям моральної та правової відповідальності
· забезпечення психологічного супроводу навчально-виховного процесу
· створення умов для розвитку здорової особистості, формування відповідального ставлення до збереження особистого здоров’я
5.6. Шляхи реалізації освітньої парадигми гімназії:
· забезпечення високого рівня базової освіти
· реалізація профільного навчання шляхом забезпечення інтеграції та прикладного характеру знань
· реалізація індивідуальних творчих потреб за рахунок варіативної складової навчального плану
· впровадження нових освітніх технологій в навчально-виховний процес
· використання комп’ютерних технологій в навчально-виховному процесі
· залучення гімназистів до науково-дослідницької діяльності в шкільному науковому товаристві, МАН
· проведення предметних тижнів, тематичних заходів, науково-практичних конференцій
· забезпечення активності та результативності на всіх етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад
· проведення та забезпечення активної участі гімназистів в інтелектуальних та творчих конкурсах, турнірах
· активна співпраця з вищими навчальними закладами: залучення професорсько-викладацького складу до проведення лекційно-семінарських занять з профільних дисциплін, проведення лабораторних та практичних занять на базі ВНЗ
· організація змістовної позакласної роботи
· забезпечення результативної роботи гуртків різних напрямків
· забезпечення ефективної профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю
· організація роботи учнівського самоврядування
· забезпечення видавничої діяльності учнів та вчителів гімназії
· дієва робота психологічної служби гімназії, співпраця з громадськими та соціальними службами міста
· піклування про збереження здоров’я дітей
· пропаганда здорового способу життя
· піклування про дітей із соціально незахищених сімей
· забезпечення морального і матеріального заохочення творчих учнів та вчителів
· залучення батьків до вирішення важливих питань у житті гімназії, проведення спільних з батьками заходів
· співпраця з міжнародними організаціями
· збагачення практики написання соціальних грантів
5.7. Кадрове забезпечення:
· забезпечення сприятливого психологічного мікроклімату колективу
· орієнтація навчально-виховного процесу гімназії на впровадження в практику роботи нових освітніх технологій, що стимулюють розвиток творчості
· реалізація моделі особистісно-зорієнтованого підходу щодо забезпечення зростання професійної майстерності педагогів гімназії
· посилення ролі методичної служби гімназії у проведення діагностики, вивчення рівня професійної компетентності вчителів
· організація роботи предметних кафедр як основного учбово-виховного та науково-методичного підрозділу гімназії
· створення творчих та динамічних груп з педагогами різного рівня фахової майстерності
· вивчення, узагальнення та пропаганда досвіду творчо працюючих вчителів
· участь у апробації нових програм, підручників