6. СИСТЕМА ВИХОВНОЇ РОБОТИ
6.1. Основні завдання та напрями виховної роботи
· створення умов для всебічного гармонійного розвитку особистості
· виховання громадянина України, здатного вільно орієнтуватися в сучасному суспільно-політичному просторі
· прищеплення високої правової культури, поваги до законів держави, формування правової свідомості
· виховання демократичної культури, вміння відстоювати свою точку зору, поважати позицію інших
· формування активної життєвої та громадської позиції
· розвиток нахилів, інтересів, здібностей дитини, формування її загального культурного рівня, життєвих компетенцій
· розвиток навчально-пізнавальних потреб і здібностей учнів, допомога їм у науковій організації своєї навчальної діяльності
· залучення гімназистів до скарбів української народної творчості, виховання поваги до національних традицій
· сприяння виробленню в учнів на основі загальнолюдських цінностей норм етики, моральної самооцінки, формуванню їхніх моральних переконань
· формування вмінь та навичок використовувати досягнення мистецтва для пізнання природи, життя людей, себе як особистості
· забезпечення процесу самовизначення, саморозвитку, самореалізації особистості
· орієнтація учнів на аналіз своїх дій, планування своєї роботи, навчання прийомам самоконтролю
· формування готовності до трудової діяльності
· формування високої екологічної свідомості, прищеплення потреби у збереженні й примножуванні навколишньої краси природи
· формування потреби у здоровому способі життя
· озброєння батьків психолого-педагогічними знаннями, необхідними для виховання дітей
6.2. Шляхи реалізації основних завдань виховної роботи
· створення системи виховання, яка відповідає загальнолюдським цінностям та інтересам особистості, суспільства, держави
· сприяння підвищенню ефективності виховної діяльності педагогів, їх фахової майстерності у сфері виховання
· орієнтація на сучасний психолого-педагогічний досвід у сфері виховання
· озброєння класних керівників технологіями, які максимально сприяли б формуванню соціально активної особистості, здатної до саморозвитку та самовдосконалення
· забезпечення цілісності і наступності виховного процесу
· створення виховного середовища і забезпечення системного підходу до організації навчально-виховного процесу
· перетворення виховного процесу гімназії на соціальний простір самопізнання, саморозвитку, самовдосконалення гімназиста
· створення умов для набуття гімназистами індивідуального досвіду, життєтворчості
· сприяння розвитку системи учнівського самоврядування
· дієвість психологічної служби
· посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з гімназією
· співпраця з громадськими організаціями, соціальними службами
6.2.1. Технології, що сприяють вирішенню основних виховних завдань гімназії
· діагностичний мінімум (вивчення рівнів адаптованості, навчальної мотивації, діагностика процесів пізнавальної сфери, вивчення інтелектуальних здібностей)
· соціометричні дослідження класного колективу
· виховання у грі (рольова гра, конкурс-гра, суд)
· години спілкування (сповідь, бесіда, відверта розмова, дискусія, диспут, дебати, ток-шоу, презентація)
· нестандартні форми проведення виховних заходів ( круглий стіл, брейн-ринг, усний журнал, зустрічі з цікавими людьми, лікарями, представниками правоохоронних органів, творчий калейдоскоп, захист проектів, свята, тематичні дискотеки)
· спільні творчі справи та акції
· учнівське самоврядування
· видавнича діяльність (прес-центр, шкільна газета, випуск тематичних стіннівок, плакатів)
· екскурсійна діяльність
· психологічний супровід (діагностика, анкетування, тренінги, практикуми, консультації, робота підлітків-інструкторів за програмою «Рівний-рівному», лекції)
· групова, клубна діяльність
· батьківський всеобуч (батьківські збори, години батьківського спілкування , сімейно-родинні свята)
6.3. Принципи організації виховної роботи гімназії
· принцип національної спрямованості
· принцип науковості
· принцип демократизації
· принцип психологізації навчально-виховного процесу
· принцип цілісності та наступності
· принцип гармонізації сімейно-шкільного виховання
7. ГОЛОВНІ КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОГРЕСИВНОГО РОЗВИТКУ
ГІМНАЗІЇ
· відслідковується стабільність та тенденція до підвищення основних результатів навчальної діяльності учнів
· спостерігається задоволення потреб всіх суб’єктів навчально-виховного процесу (учнів, педагогів, адміністрації, партнерів гімназії, батьків)
· гарантується зростання науково-методичного забезпечення освітнього процесу
· існує тенденція до розвитку всіх підсистем на різних рівнях (науково-методична діяльність, навчально-виховна робота, психологічна служба, учнівське самоврядування, участь батьківського активу в рішенні життєво важливих проблем гімназії, дієвість благодійного фонду сприяння розвиткові гімназії, співпраця з вищими навчальними закладами, громадськими, міжнародними організаціями)
· залишається стабільним та поступово зміцняється матеріально-технічне та економічне оснащення навчально-виховного процесу
· протікає процес повної узгодженості практичної діяльності та освітньої парадигми як самої гімназії, так і значно ширшої системи